ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر
سرخط خبرها

سلام بر نور از دل تاریکی‌ها

  • کد خبر: ۱۷۱۹۹۴
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
  • ۱
سلام بر نور از دل تاریکی‌ها
ملیحه جهانبخش - روزنامه نگار

‌می‌گفت هروقت در زندگی احساس کردی به آخر خط رسیده ای، به تاریک‌ترین نقطـــه ممکــن کــه هیــــچ کورسوی امیدی نمی‌بینی و هیچ روزنه‌ای برای رهایی ات نیست، به روشنایی فکر کن. شب در سیاه‌ترین لحظه هایش به وصال نور می‌رسد و روشنایی از دل تاریکی‌ها زاییده می‌شود. زندگی به اندازه همین سفر کوتاه میان شب تا روز و روز تا شب است.

تجربه تاریکی‌های مطلقی که بدون شک پس از آن سپیده دم از راه می‌رسد و تجربه روشنایی هاست که پس از آن ممکن است به تاریکی کوتاهی آزموده شوی. اما آدمیزاد است و کم صبری! بی قراری در لحظه‌هایی که خیال می‌کند در این دنیا به حال خودش رها شده است و بی کس و تنهاست. آدمیزاد است و فراموشکاری! همین که از سر پیچ یک تنگنا می‌گذرد و روزنه خلاص را می‌یابد، از یاد می‌برد که چه کسی یاری اش کرده و تنهایش نگذاشته است.

آدمیزاد است و ناامیدی! کافی است به بن بستی در زندگی برسد و گرهی به کارش بیفتد، درمانده می‌شود و عاجز و ناامید کنج عزلت می‌گزیند و از زندگی دست می‌کشد. اما قرار زندگی بر مدار کم صبری‌ها و ناامیدی‌ها و فراموش کاری‌های ما نیست که اگر این گونه بود، هرگز پس از شکست‌هایی که در زندگی مان تجربه کرده ایم، دوباره بلند نمی‌شدیم. هرگز از ناکامی ها، راه گریزی نمی‌یافتیم و هرگز از تنگنا‌های زندگی جان سالم به در نمی‌بردیم.

پس هرگاه گرفتار آن نقطه سیاه مطلق شدی، آن لحظه‌هایی که گمان کردی به آخر خط رسیده ای، به این فکر کن که شاید به سپیده دم روشنایی بسیار نزدیک باشی. آدمیزاد چه می‌داند که پس از هر سختی چه نعمتی به او داده خواهد شد. خداوند متعال در آیه ۵ سوره شرح می‌فرماید: «فان مع العسر یسرا؛ پس (بدان که به لطف خدا) با هر سختى البته آسانى هست.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
الحمدلله رب العلمین تشکرزمنعمین،تقدیروتشکرازشماامیدآفرینان نورآفرین،
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->